Audi blijft in 2014 groter dan Mercedes

Audi groter dan Mercedes

In een interview met Automobilwoche zegt Stadler: "We kijken met vertrouwen naar de toekomst. Audi zit in de grootste periode van internationalisatie uit de merkgeschiedenis. De opening van nieuwe fabrieken in China en Brazlië is cruciaal in die internationale groei."

Automobilwoche stelde de vraag over de verkopen omdat BMW enMercedes-Benz dit jaar nieuwe volumemodellen introduceren, terwijl Audi daar geen modellen tegenover kan zetten die voor grote aantallen zullen zorgen. Volgens insiders heeft ontwikkelingschef Ulrich Hackenberg de introductie van de nieuwe A4 enQ7 opgeschort tot in 2015, maar op een vraag over dat onderwerp geeft Stadler in het interview een ontwijkend antwoord.

Zestig modellen

Stadler vertelt verder: "We hebben momenteel niet alleen te maken met een ongekende internationalisatie, Audi zit ook in een periode met de grootste ontwikkelingsinvesteringen uit de geschiedenis. We openen niet alleen nieuwe fabrieken, we investeren ook 22 miljard euro in de ontwikkeling van nieuwe auto's. Nu is het de tijd van het zaaien, vanaf 2018 gaan we pas echt oogsten."

Door de investeringen stijgt de line-up van Audi naar zestig modelvarianten in 2020. In dat jaar wil het merk uit Ingolstadt wereldwijd het grootste premiummerk zijn.

Het gaat niet alleen om verkopen, aldus de topman: "We willen natuurlijk aantallen maken, maar het gaat ons ook om de kwaliteit van onze auto's. Verder willen we maximaal enthousiasme en een zo groot mogelijke tevredenheid bij onze klanten."

bron: AutoWeek