De oplossing tegen hoog olieverbruik Audi, Volkswagen, Seat en Skoda benzine motoren

Er is een verhoogd olieverbruik geconstateerd bij de benzine motoren van Audi. Het gaat specifiek om de motoren 1.8 TFSI (motorcode CDAA) en 2.0 TFSI (motorcode CDNC). Deze benzine motoren komen voor in de Audi A4, Audi A5, Audi A6 en Audi Q5 en in modellen van Volkswagen, Seat en Skoda 1.8 TSI (motorcode CDAA) en 2.0 (motorcode CDNC) TSI motoren. Wij hebben een permanente oplossing voor dit vervelende probleem.


Wat is het probleem?

Schraapveer vervangen Audi TFSI motorDe olieschraapveer komt door koolaanslag dicht te zitten. Dit onstaat door de verbrande olie. Hierdoor kan de olie niet goed meer afgevoerd worden en in de verbrandingsruimte terecht komen. Hierdoor verbrandt de olie en stijgt het olieverbruik.

De in- en uitlaatkleppen vervuilen enorm waardoor ze in een beginstadium gaan lekken en het rendement en vermogen afneemt. In een later stadium zullen de kleppen verbranden, omdat ze niet goed sluiten en hun warmte dus niet meer kwijt kunnen.

Gevolgschade kan optreden aan de katalysator van de Audi, omdat de verbrande olie de katalysator vervuilt. Een vervanging van de katalysator brengt extra kosten met zich mee.

Met name de modellen uit de bouwjaren 2008, 2009, 2010, 2011 en 2012 vertonen overmatig olieverbruik.

Voor nog meer uitleg, bekijk de uitzending van Tros Radar.

 

Coulance?

Veelal is er geen sprake meer van coulance. ANWB, rechtsbijstand partijen zijn inmiddels bekend met het feit dat importeur PON nagenoeg niet van dienst kan zijn. De juridische maatstaf die hierbij genomen wordt, is dat een auto minimaal 4 jaar als deugdelijk dient te functioneren. Een gemiddelde reparatie kost echter al gauw rond de € 4.500,00 excl. B.T.W.


Wij hebben een betaalbare oplossing!

Oplossing voor hoog olieverbruik Audi benzine motorenWij modificeren uw TFSI / TSI motor en zorgen ervoor dat het verhoogde olieverbruik niet meer terugkomt.


De volgende handelingen vinden plaats:

  • Voorfront, koplampen en koelers worden door ons gedemonteerd.
  • Uw airco wordt afgetapt.
  • De complete motor wordt gedemonteerd.
  • Carter, cilinderkop en distributieketting worden gedemonteerd.
  • De zuigers worden gedemonteerd.
  • Cilinders worden gehoond.
  • De zuigers inclusief 2 compressieveren en olieschraapveer worden vernieuwd (gemodificeerd type).

 

De gemodificeerde zuigers hebben een aangepaste olieschraapveer (zowel in maatvoering als structuur) door een verbeterde versie, waardoor het probleem niet meer voor kan komen. Uiteraard zetten wij na de reparatie uw Audi, Volkswagen, Seat of Skoda benzine motor weer “tip top in orde” in elkaar en het overmatig olieverbruik zal na deze modificatie verdwenen zijn.

 

3 jaar garantie

Mocht u onverhoopt binnen 3 jaar wederom geconfronteerd worden met een hoog olieverbruik, dan verlenen wij hierop volledige garantie. De ervaring leert ons inmiddels, na het uitvoeren van vele succesvolle modificaties, dat het overmatig olieverbruik volledig verdwenen is. 

 

Reparatietijd en vervangend vervoer

De permanente oplossing voor hoog olieverbruik van Audi TFSI motorenWij modificeren uw Audi motor voor € 2.150,00 excl. B.T.W. (Heeft u een automaat, dan wordt de totaalprijs € 2.250,00 excl. B.T.W.) Omdat wij gespecialiseerd zijn in Audi en wij inmiddels ruime ervaring hebben in deze reparatie, kunnen wij dit snel en goedkoop voor u oplossen. 

De gehele reparatie neemt ca. 4 werkdagen in beslag, wij kunnen u vervangend vervoer aanbieden vanaf € 25,00 per dag. Kijk op onze Vervangend vervoer pagina voor de volledige informatie.

 

Heeft u nog vragen? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op of bel direct 0412-45 27 10.

 

Tros Radar

Bij het TV programma Tros Radar wordt uitgebreid verslag gedaan over het hoge olieverbruik en de TFSI motoren. Bekijk de uitzending van Tros Radar en verbaas uzelf... 

Tros Radar uitzending over Audi olieverbruik 

 

Wellicht ook interessant?

Verhoogd olieverbruik probleem bij Audi 1.2 TFSI en 1.4 TFSI, Volkswagen, Seat en Skoda 1.2 TSI en 1.4 TSI motoren

Verhoogd olieverbruik probleem bij Audi, Porsche en VW 3.0 TFSI motoren

Verhoogd olieverbruik bij Volkswagen Transporter 2.0 TDI motoren

 

 

Verkoop informatie Audi, BMW en Mercedes

 

Audi, Porsche, Range Rover en vele andere top occasions bij Weijenberg Exclusive