De oplossing voor hoog olieverbruik Audi, Volkswagen, Seat en Skoda 1.8 en 2.0 benzine motoren

Er is een verhoogd olieverbruik geconstateerd bij de benzine motoren van Audi. Het gaat specifiek om de motoren 1.8 TFSI (motorcode CDAA) en 2.0 TFSI (motorcode CDNC). Deze benzine motoren komen voor in de Audi A4, Audi A5, Audi A6 en Audi Q5 en in modellen van Volkswagen, Seat en Skoda 1.8 TSI (motorcode CDAA) en 2.0 (motorcode CDNC) TSI motoren. Wij hebben een permanente oplossing voor dit vervelende probleem.

Wat is het probleem?

De olieschraapveer komt door koolaanslag dicht te zitten. Dit onstaat door de verbrande olie. Hierdoor kan de olie niet goed meer afgevoerd worden en in de verbrandingsruimte terecht komen. Hierdoor verbrandt de olie en stijgt het olieverbruik.

De in- en uitlaatkleppen vervuilen enorm waardoor ze in een beginstadium gaan lekken en het rendement en vermogen afneemt. In een later stadium zullen de kleppen verbranden, omdat ze niet goed sluiten en hun warmte dus niet meer kwijt kunnen.

Gevolgschade kan optreden aan de katalysator van de Audi, omdat de verbrande olie de katalysator vervuilt. Een vervanging van de katalysator brengt extra kosten met zich mee.

Met name de modellen uit de bouwjaren 2008, 2009, 2010, 2011 en 2012 vertonen overmatig olieverbruik.

Voor nog meer uitleg, bekijk de uitzending van Tros Radar.

Wellicht ook interessant?

Verhoogd olieverbruik probleem bij

  • Audi 1.2 TFSI en 1.4 TFSI
  • Volkswagen, Seat en Skoda 1.2 TSI en 1.4 TSI motoren

Verhoogd olieverbruik probleem bij

Audi, Porsche en VW 3.0 TFSI motoren

Verhoogd olieverbruik bij

Volkswagen Transporter 2.0 TDI motoren

Coulance?

Veelal is er geen sprake meer van coulance. ANWB, rechtsbijstand partijen zijn inmiddels bekend met het feit dat importeur PON nagenoeg niet van dienst kan zijn. De juridische maatstaf die hierbij genomen wordt, is dat een auto minimaal 4 jaar als deugdelijk dient te functioneren. Een gemiddelde reparatie kost echter al gauw rond de € 4.500,00 excl. B.T.W.

Wij hebben een betaalbare oplossing!

Wij modificeren uw TFSI / TSI motor en zorgen ervoor dat het verhoogde olieverbruik niet meer terugkomt.

De volgende handelingen vinden plaats:

  • Voorfront, koplampen en koelers worden door ons gedemonteerd.
  • Uw airco wordt afgetapt.
  • De complete motor wordt gedemonteerd.
  • Carter, cilinderkop en distributieketting worden gedemonteerd.
  • De zuigers worden gedemonteerd.
  • Cilinders worden gehoond.
  • De zuigers inclusief 2 compressieveren en olieschraapveer worden vernieuwd (gemodificeerd type).


De gemodificeerde zuigers hebben een aangepaste olieschraapveer (zowel in maatvoering als structuur) door een verbeterde versie, waardoor het probleem niet meer voor kan komen. Uiteraard zetten wij na de reparatie uw Audi, Volkswagen, Seat of Skoda benzine motor weer “tip top in orde” in elkaar en het overmatig olieverbruik zal na deze modificatie verdwenen zijn.

3 jaar garantie

Mocht u onverhoopt binnen 3 jaar wederom geconfronteerd worden met een hoog olieverbruik, dan verlenen wij hierop volledige garantie. De ervaring leert ons inmiddels, na het uitvoeren van vele succesvolle modificaties, dat het overmatig olieverbruik volledig verdwenen is.

Prijs

Wij modificeren uw Audi motor voor € 2.601,50 incl. B.T.W. (€ 2.150,00 excl. B.T.W.) Heeft u een automaat, dan wordt de totaalprijs € 2.722,50 incl. B.T.W. (€ 2.250,00 excl. B.T.W.)

Uit ervaring weten wij dat eventueel (dit verschilt per auto) ook olie, oliefilter, carterventilatie, bougies en een liter of 3 koelvloeistof vervangen dienen te worden. Indien dit het geval is dan komt er ca. € 423,50 incl. B.T.W. (€ 350,00 excl. B.T.W.) bij.

Ditzelfde geldt ook voor de distributieketting incl. kettingspanner. Wanneer bij controle blijkt dat het oude type distributieketting en distributiespanner aanwezig zijn bij uw auto, dan is het absoluut aan te raden deze gelijk mee te vervangen. Het is namelijk bekend dat ook hier veel problemen mee zijn. Voor de montage betaalt u niets extra’s, maar voor het materiaal (distributieketting, kettingspanner en 3 x glijrail) komt er in dat geval € 235,95 incl. B.T.W. (195,00 excl. B.T.W.) bij.  

Omdat wij gespecialiseerd zijn in Audi en wij inmiddels ruime ervaring hebben in deze reparatie, kunnen wij dit snel en goedkoop voor u oplossen. 

Reparatietijd en vervangend vervoer

De gehele reparatie neemt ca. 4 werkdagen in beslag, wij kunnen u vervangend vervoer aanbieden vanaf € 30,25 incl. B.T.W. (25,00 excl. B.T.W.) per dag. Kijk op onze Vervangend vervoer pagina voor de volledige informatie.

Heeft u nog vragen? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op of bel direct 0412-45 27 10.

Tros Radar

Bij het TV programma Tros Radar wordt uitgebreid verslag gedaan over het hoge olieverbruik en de TFSI motoren. Bekijk de uitzending van Tros Radar en verbaas uzelf… 

(Vanaf 15:40 begint het onderwerp over hoog olieverbruik)